Nowości w Kodeksie pracy - umowy terminowe
16 maja 2016 r.
Na pewno słyszeliście już o zmianach w Kodeksie Pracy, które weszły w życie 22 lutego 2016 r. Niektórzy pracodawcy oceniają je negatywnie, obawiając się zawierania z pracownikami umów na czas nieokreślony. O zmianach i wyjątkach od tej reguły opowiada Maciej Wypych, aplikant adwokacki z Kancelarii RPWE: "Wyjątków od tej reguły jest kilka, ale z punktu widzenia pracodawców zatrudniających pracowników w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, istotny jest jeden z nich. Mowa tutaj o sytuacji, w której pracodawca wskaże obiektywne przyczyny zawarcia umowy terminowej oraz wykaże, że służy ona zaspokojeniu rzeczywistego okresowego zapotrzebowania pracodawcy. Wprawdzie nie precyzuje się w Kodeksie Pracy, o jakie de facto sytuacje chodzi, pozostawiając ich konkretyzację praktyce, ale w naszej ocenie stwarza to możliwość wykorzystania tego „wyjątku” w ramach tzw. „zatrudnienia projektowego” – wyjaśnia aplikant adwokacki Maciej Wypych.
Warto zwrócić uwagę, iż skuteczne skorzystanie z opisanego powyżej pokrótce wyjątku, wymaga dokonania kilku istotnych czynności, m.in. wprowadzenia odpowiednich zmian w umowie o pracę czy zawiadomienia właściwych organów administracji publicznej. Jest to o tyle istotne, iż niedopełnienie któregokolwiek z nich uniemożliwia skorzystanie z wyjątku.
Masz wątpliwości dotyczące powyższego zagadnienia?
Skontaktuj się z Kancelarią RPWE:
e-mail: office@rpwe.pl
nr tel.: (+48) 61 307 19 19